flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз звернення громадян за 1 півріччя 2021 року

19 липня 2021, 15:25

А Н А Л І Т И Ч Н А   Д О В І Д К А

 

щодо розгляду звернень громадян, які надійшли до Коломацького районного суду Харківської області у першому півріччі 2021 році

 

Протягом першого півріччя 2021 року Коломацьким районним судом Харківської області проводилася постійна робота по реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України «Про звернення громадян».

Робота зі зверненнями громадян в Коломацькому районному суді Харківської області організована та ведеться у відповідності до ст.40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» від  02 жовтня 1996 року, Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення» від 19 березня 1997 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій про порядок роботи із зверненнями громадян, їх особистого прийому у  місцевих  судах.

В суді постійно здійснюється суворий контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Інформація стосовно роботи з розгляду звернень  громадян обговорюється на оперативних нарадах працівників апарату суду.

Також в Коломацькому районному суді Харківської області постійно приділяють увагу питанням удосконалення організації роботи суду із зверненнями громадян, забезпечення всебічного і обґрунтованого їх розгляду, вживаються заходи щодо усунення причин надходження  скарг і повторних звернень.

Прийом громадян у суді здійснюється у відповідності з Правилами внутрішнього трудового розпорядку і службової дісципліни суду, згідно графіку особистого прийому громадян керівництвом суду, який затверджений головою суду та Порядком організації та проведення особистого прийому громадян у Коломацькому районному суді Харківської області, затвердженого наказом в.о. голови цього суду від 23 грудня 2011 року за №05-19/34, однак звернень громадян на особистому прийомі протягом першого півріччя 2021 року до Коломацького районного суду Харківської області не подавалось.

Згідно наказу керівника апарату Коломацького районного  суду Харківської області, особою відповідальною за облік, опрацювання та надання відомостей за зверненнями громадян призначений помічник голови вказаного суду Воронін Д.Г.

Письмових індивідуальних чи колективних звернень від громадян до суду у першому півріччі 2021 року, також не надходило, у зв’язку із чим їх реєстрація в Журналі вхідної кореспонденції суду АС «Д-3», не проводилася, дані, що стосуються  звернень, до Журналу реєстрації пропозицій, заяв, скарг та до Алфавітного покажчика звернень громадян не вносилися.

Слід зазначити, що Коломацьким районним судом Харківської області у першому півріччі 2021 року у зв’язку з відсутністю звернень, ведення реєстраційно-контрольних карток по зверненню громадян, присвоєння їм відповідного індексу не проводилося.

Крім того, у першому півріччі 2021 року звернень від Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці та інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів війни і праці, інвалідів, непрацездатних осіб, та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки до Коломацького районного суду Харківської області також не надходило.

За результатами аналізу кількості  звернень громадян, що надійшли до Коломацького районного суду Харківської області у першому піврріччі 2021 році у порівнянні з аналогічним періодом 2020 роком встановлено, що показник кількості звернень громадян, які надійшли до суду в звітному періоді зменшився, оскільки в першому піврріччі 2021 році до суду не надійшло жодного звернення.

Слід зазначити, що з метою покращення роботи з питань розгляду звернень громадян проводиться вивчення законодавства про звернення громадян, посилено контроль за якісним та своєчасним розглядом звернень громадян керівником апарату суду.

Аналізуючи причини ненадходження звернень громадян до Коломацького районного суду Харківської області протягом першого півріччя 2021  року, вважаю, що найбільш вірогідною причиною їх відсутності є та обставина, що всі питання, з якими громадяни звертались до суду підлягали розгляду у площині цивільного процесуального, адміністративного, або кримінально-процесуального законодавства.