Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
|
|
|
|
А Н А Л І Т И Ч Н А Д О В І Д К А
щодо розгляду звернень громадян, які надійшли до Коломацького районного суду Харківської області в 2012 році
Коломацьким районним судом Харківської області у 2012 році проводилася постійна робота по реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України „Про звернення громадян”.
Робота зі зверненнями громадян в Коломацькому районному суді Харківської області організована та ведеться у відповідності до ст.40 Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” від 02 жовтня 1996 року, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення” від 19 березня 1997 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348, Законів України “Про статус народного депутата України, ”Про статус депутатів місцевих рад”, в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій про порядок роботи із зверненнями громадян, їх особистого прийому у місцевих судах.
Прийом громадян у суді здійснюється у відповідності з Правилами внутрішнього розпорядку суду, згідно графіку, прийнятого на зборах трудового колективу, який затверджений головою суду, однак звернень громадян на особистому прийомі в 2012 році до Коломацького районного суду Харківської області не подавалося.
Згідно наказу голови Коломацького районного суду Харківської області, особою відповідальною за стан діловодства за зверненнями громадян призначений помічник судді цього ж суду.
Всі звернення громадян, що надходили до суду протягом звітного періоду зареєстровані в день їх надходження до суду в журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг громадян і кожному зверненню присвоєний відповідний індекс, що складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.
Після надходження до суду відповідних звернень поштою та реєстрації їх в журналі вхідної кореспонденції суду, такі звернення того ж дня передані на розгляд в.о. голови суду, і його резолюціями встановлені терміни вирішення та надані конкретні вказівки виконавцям стосовно кожного звернення.
При цьому, в.о. голови Коломацького районного суду Харківської області, у відповідності з вимогами чинного законодавства України, стосовно кожного звернення, які надійшли до суду в 2012 році, в термін не пізніше ніж 5 днів, прийняті наступні рішення: надано відповідь заявнику. Рішень про залишення звернення без розгляду в.о. голови Коломацького районного суду Харківської області в 2012 році не приймалося.
Після прийняття в.о. голови суду відповідного рішення щодо кожного із звернень, які надійшли до суду в 2012 році, всі дані, що стосуються цих звернень, своєчасно внесені особою відповідальною за стан діловодства за зверненнями громадян в Коломацькому районному суді Харківської області до „Журналу реєстрації пропозицій, заяв, скарг” та до алфавітного покажчика звернень громадян.
Також, Коломацьким районним судом Харківської області в 2012 році виконані вимоги законодавства України стосовно ведення реєстраційно-контрольних карток по зверненню громадян, присвоєнню відповідного індексу зверненням, а також вимоги по оформленню провадження за зверненням та дотримання наявності необхідних реквізитів, дотримання термінів розгляду та надання відповіді на кожне звернення громадян.
За 12 місяців 2012 року до Коломацького районного суду Харківської області надійшло 1 звернення громадян (друге прийняте як дуплетне звернення) – це була одна заява від громадянина одержана поштою. За аналогічний період 2011 року до Коломацького районного суду Харківської області надійшло 2 звернення, і це також були 2 заяви.
Скарг, як у 2012 році, так і у 2011 році до Коломацького районного суду Харківської області не надходило.
В 2012 році звернень від Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці та інвалідів Великої Вітчизняної війни, а також ветеранів війни і праці, інвалідів, непрацездатних осіб, та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС році до Коломацького районного суду Харківської області не надходило.
За результатами аналізу кількості звернень громадян, що надійшли до Коломацького районного суду Харківської області в 2012 році у порівнянні з аналогічним періодом 2011 року встановлено, що показник кількості звернень громадян, які надходили до суду в 2012 році є меншим, ніж аналогічний показник звернень у 2011 році, оскільки в 2012 році до суду надійшло одне звернення (одна заява), а в 2011 році – два звернення громадян (дві заяви).
Аналізуючи як сам зміст звернень, так і форму їх викладення, а також категорію звернень громадян, вважаю незмінною причиною їх надходження - низьку правову культуру та правовий нігілізм громадян, що, здебільшого, пов'язане зі скрутним матеріальним становищем заявників та відсутністю у них можливості звернутися за юридичною допомогою до фахівців, але зменшення кількості звернень свідчить про певне підвищення рівня правової культури та матеріального становища громадян, а також про зменшення приводів та об’єктивних підстав для звернення громадян до суду.
В. о голови Коломацького районного суду
Харківської області Д.К. Лосєв
Вик. Дорожко В.В.