Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
А Н А Л І Т И Ч Н А Д О В І Д К А
щодо розгляду звернень громадян, які надійшли до Коломацького районного суду Харківської області в 2014 році
В 2014 року Коломацьким районним судом Харківської області проводилася постійна робота по реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України «Про звернення громадян».
Робота зі зверненнями громадян в Коломацькому районному суді Харківської області організована та ведеться у відповідності до ст.40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року, Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення» від 19 березня 1997 року, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348, Законів України «Про статус народного депутата України», «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Методичних рекомендацій про порядок роботи із зверненнями громадян, їх особистого прийому у місцевих судах.
В суді постійно здійснюється суворий контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Інформація стосовно роботи з розгляду звернень громадян обговорюється на оперативних нарадах працівників апарату суду.
Також в Коломацькому районному суді Харківської області постійно приділяють увагу питанням удосконалення організації роботи суду із зверненнями громадян, забезпечення всебічного і обґрунтованого їх розгляду, вживаються заходи щодо усунення причин надходження скарг і повторних звернень.
Прийом громадян у суді здійснюється у відповідності з Правилами внутрішнього розпорядку суду, згідно графіку, який затверджений головою суду та порядком організації та проведення особистого прийому громадян в Коломацькому районному суді Харківської області, затвердженого наказом в.о. голови цього суду від 23 грудня 2011 року за №05-19/34, однак звернень громадян на особистому прийомі протягом 2014 року до Коломацького районного суду Харківської області не подавалось.
Згідно наказу керівника апарату Коломацького районного суду Харківської області, особою відповідальною за стан діловодства за зверненнями громадян призначений помічник заступника голови вказаного суду Вишняк С.В.
Всі звернення громадян, що надходили до суду протягом звітного періоду, зареєстровані в день їх надходження до суду в Журналі реєстрації пропозицій, заяв та скарг громадян і кожному зверненню присвоєний відповідний індекс, що складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номеру пропозиції, заяви чи скарги.
Усі звернення протягом 2014 року, які надходили до суду поштою та подавалися особисто заявниками, одразу реєструвалися в Журналі вхідної кореспонденції суду АС «Д-3», такі звернення того ж дня передавалися на розгляд голови суду, і за його резолюціями встановлені терміни їх вирішення та надані конкретні вказівки виконавцям стосовно кожного звернення.
При цьому, голова Коломацького районного суду Харківської області, у відповідності з вимогами чинного законодавства України, стосовно всіх звернень, які надійшли до суду в звітному періоді, в термін не пізніше ніж 15 днів прийняті рішення щодо надання відповідей заявникам. Рішень про залишення звернення без розгляду головою Коломацького районного суду Харківської області в 2014 році не приймалися.
Після прийняття головою суду відповідного рішення щодо кожного із звернень, які надійшли до суду в 2014 році, всі дані, що стосуються цих звернень, своєчасно внесені особою відповідальною за стан діловодства за зверненнями громадян в Коломацькому районному суді Харківської області до Журналу реєстрації пропозицій, заяв, скарг та до Алфавітного покажчика звернень громадян.
Слід зазначити, що Коломацьким районним судом Харківської області в 2014 році виконані вимоги законодавства України стосовно ведення реєстраційно-контрольних карток по зверненню громадян, присвоєнню відповідного індексу зверненням, а також вимоги по оформленню провадження за зверненням та дотримання наявності необхідних реквізитів, дотримання термінів розгляду та надання відповіді на кожне звернення громадян.
Протягом 2014 року до Коломацького районного суду Харківської області надійшло 6 звернень громадян (п’ять заяв і одна скарга), з них 5 надійшли від громадянина Гудзенка Володимира Павловича, в яких він порушує наступні питання:
- скарга про надання інформації про причини розгляду заяви судді Яковенка А.О. про самовідвід без участі заявника та причини зміни нумерації однієї справи в різних судах, встановлення винних осіб та притягнення їх до відповідальності. Вказана скарга прийнята до розгляду, але за результатами вивчення даної скарги, підстав для її задоволення відсутні, в зв’язку з чим відповідь заявнику надана у строк до 15 днів;
- заява про надання копії ухвали слідчого судді Коломацького районного суду Харківської області Скляренка М.О. від 24 січня 2014 року у справі №625/17/14-к – заява прийнята до розгляду, а заявнику надана письмова інформація у строк до 15-ти днів, заява не задоволена;
- заява про надання копії постанови Коломацького районного суду Харківської області від 15 серпня 2012 року про розгляд клопотання про закриття кримінальної справи відносно Гудзенка В.В. та про реєстрацію вказаної постанови, відправлення її копії учасникам справи. Про повідомлення про рух вказаної кримінальної справи - заява прийнята до розгляду, а заявнику надана письмова інформація у строк до 15-ти днів, заява задоволена частково;
- заява про надання інформації стосовно дат внесення до автоматизованої системи документообігу суду та відправлення учасникам судового розгляд відповідних постанов Коломацького районного суду Харківської області про відмову в задоволенні клопотання про направлення справи на додаткове розслідування, а також з приводу інших питань - заява прийнята до розгляду, а заявнику надана письмова інформація у строк до 15-ти днів, заява задоволена;
- заява щодо надання інформації про дату зборів суддів Коломацького районного суду Харківської області на яких суддю Коломацького районного суду Харківської області Лосєва Д.К. було обрано ювенальним суддею - заява прийнята до розгляду, а заявнику надана письмова інформація у строк до 15-ти днів, заява задоволена.
Крім того, до суду надійшло звернення засудженої Кравченко Юлії Володимирівни про надіслання матеріалів цивільної справи про позбавлення батьківських прав, але заява залишилася не задоволеною, в зв’язку з чим заявнику надіслана відповідь з відповідними роз’ясненнями в строк до 15-ти днів.
За аналогічний період 2013 року до Коломацького районного суду Харківської області надійшло 6 звернень громадян (чотири заяви і дві скарги), з них 4 надійшли від громадянина Гудзенка В.П. з яких 2 скарги та 2 заяви, та 2 звернення від інших громадян.
Аналізуючи причини надходження звернення громадян до Коломацького районного суду Харківської області в 2014 році, встановлено, що основна їх частина надходила від громадянина Гудзенка Володимира Петровича, надходження цих звернень зумовлено тим, що в провадженні суду перебувала кримінальна справа по обвинуваченню його неповнолітнього сина Гудзенка В.В. за ч. 2 ст. 185 КК України. Причинами надходження вказаних звернень до суду зумовлено невірним суб’єктивним тлумачення норм КПК України Гудзенком В.П. в силу відсутності у нього можливості звернутися за юридичною допомогою до відповідних фахівців у галузі права.
Крім того, слід зазначити, що протягом 2014 року звернень від Народних депутатів, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці та інвалідів Великої Вітчизняної війни, а також ветеранів війни і праці, інвалідів, непрацездатних осіб, та осіб, що постраждали від аварії на Чорнобильській АЕС році до Коломацького районного суду Харківської області не надходило.
За результатами аналізу кількості звернень громадян, що надійшли до Коломацького районного суду Харківської області в 2014 році у порівнянні з 2013 роком встановлено, що показник кількості звернень громадян, які надходили до суду в 2014 році є аналогічним, оскільки в 2014 році до суду надійшло шість звернення та протягом 2013 року надійшло також шість звернень, однак зменшилася кількість скарг (протягом 2014 року надійшла лише одна скарга, яка визнана необґрунтованою). Також слід зазначити, що повторних та дублетних звернень громадян до суду у звітний період не надходило.
Слід зазначити, що з метою покращення роботи з питань розгляду звернень громадян проводяться вивчення законодавства про звернення громадян, посилено контроль за якісним та своєчасним розглядом звернень громадян керівником апарату суду.
Аналізуючи звернення, які надійшли до суду протягом 2014 року, їх форму викладення, а також категорію звернень громадян, вважаю причиною їх надходження - низьку правову культуру та правовий нігілізм громадян, що, здебільшого, пов'язане зі скрутним матеріальним становищем заявників та відсутністю у них можливості звернутися за юридичною допомогою до кваліфікованих фахівців.
Голова Коломацького районного суду
Харківської області Д.К. Лосєв
Вик. Вишняк С.В.
(05766) 57205