Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ в.о.голови Коломацького районного
суду Харківської області (додаток №1)
від 23.12.2011 року №05-19/34
організації та проведення особистого прийому громадян в Коломацькому районному суді Харківської області
1.Загальні положення.
1.1. Цей порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян в Коломацькому районному суді Харківської області.
1.2. Основними завданнями посадових осіб, які здійснюють прийом громадян є:
- реалізація положень Закону України “Про звернення громадян” та інших законів, Указів Президента України, актів Кабінету Міністрів України з питань реалізації громадянами;
- сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до Коломацького районного суду Харківської області, відповідно до чинного законодавства України та в межах компетенції.
1.3. Посадові особи Коломацького районного суду Харківської області, які здійснюють особистий прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України “Про звернення громадян”, “Про державну службу”, Указом Президента України від 07.02.2008 №109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348, Законів України “Про статус народного депутата України”, “Про статус депутатів місцевих рад”, в частині організації та проведення особистого прийому громадян депутатів, розгляду їх звернень та запитів, Методичних рекомендацій про порядок роботи із зверненнями громадян , їх особистого прийому у місцевих судах.
2.Організація особистого прийому громадян.
2.1.Прийом громадян здійснюється головою Коломацького районного суду Харківської області, проводиться у службовому кабінеті голови суду згідно з графіком, що затверджується наказом голови цього ж суду. Графік особистого прийому голови Коломацького районного суду Харківської області доводиться до відома громадян.
2.2. Прийом громадян здійснюється головою Коломацького районного суду Харківської області безпосередньо в дні прийому, визначені графіком, або за попереднім записом. Прийом Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війн, жінок, яким присвоєно почесне звання України “Мати-героїня”, проводиться першочергово. Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
2.3.Особистий прийом громадян проводиться головою Коломацького районного суду Харківської області кожну середу з 9.00 до 12.00 години та з 13.00 до 16.00 години, при цьому в передсвяткові дні з 09.00 до 12.00 години за адресою: Харківська область Коломацький район, с. Різуненкове, вул.. Центральна, 56. Вхід до приміщення суду є вільним і не потребує оформлення перепусток.
2.4. Не допускається з’ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.
2.5.Інформація про порядок, графік особистого прийому громадян в Коломацькому районному суді Харківської області розміщується на веб-сайті Коломацького районного суду Харківської області та на дошці об’яв Коломацького районного суду Харківської області.
2.6.Під час попереднього запису громадян на особистий прийом до голови Коломацького районного суду Харківської області з’ясовуються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника, зміст порушеного питання, до яких органів і посадових осіб громадянин звертався і яке було прийняте рішення. Також відповідальною особою за роботу зі зверненнями громадян опрацьовуються документи, інші матеріали, що подаються для обґрунтування громадянином своїх заяв (клопотань), скарг або пропозицій (зауважень).
2.7.Попередній запис на особистий прийом до голови Коломацького районного суду Харківської області здійснюється відповідним працівником, визначеним наказом голови цього ж суду, а саме відповідальною особою за роботу зі зверненнями громадян у суді.
2.8.Голова Коломацького районного суду Харківської області під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає відповідно до чинного законодавства України обґрунтоване роз’яснення та вживає заходів щодо усунення порушень в межах компетенції, а у разі необхідності для детального інформування громадянина запрошує на прийом посадових осіб Коломацького районного суду Харківської області.
2.9. Якщо розв’язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції Коломацького районного суду Харківської області, голова суду роз’яснює, до якого органу державної влади або органу місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися, по можливості сприяє в цьому (повідомляє адресу, номер телефону тощо).
2.10.Для забезпечення кваліфікованого роз’яснення порушених громадянином питань голова суду може залучати до їх розгляду працівників апарату суду, або одержувати від них потрібну інформацію.
2.11.Повторний прийом з питань, що вже розглядалися в Коломацькому районному суді Харківської області, проводиться в тому випадку, якщо порушене питання залишилося не вирішеним по суті. У разі повторного звернення вивчаються архівні матеріали з порушеного питання, з’ясовуються причини, що його викликали, надаються можливі роз’яснення та необхідна допомога в межах компетенції.
2.12. У разі коли порушене питання вирішити безпосередньо під час особистого прийому неможливо через його складність і необхідність додаткового вивчення, громадянинові може бути запропоновано викласти його у формі письмового звернення. Подане громадянином під час особистого прийому письмове звернення розглядається в порядку, встановленому Законом України “Про звернення громадян” і реєструються у відповідності з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 №348.
2.13. Термін розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня , наступного за днем, з якого починається строк (таким днем є день їх надходження та реєстрації в Коломацькому районному суді Харківської області), по день направлення заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.
Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, враховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті , що не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, -невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то голова суду встановлює термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
2.14. Голова Коломацького районного суду Харківської області зобов’язаний забезпечити прийом усіх громадян відповідно до попереднього запису з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку Коломацького районного суду Харківської області та визначеного графіком часу.
2.15. За відсутності голови Коломацького районного суду Харківської області прийом здійснює суддя цього ж суду, який призначений виконувати його обов’язки.
2.16. У прийомі громадян можуть брати участь їх представники, повноваження яких оформлені в установленому чинним законодавством порядку.
2.17. Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом без участі їх законних представників не допускаються.
2.18. У разі необхідності голова Коломацького районного суду Харківської області вправі вимагати документ, що засвідчує особу заявника, або підтвердження повноваження на представництво інтересів іншої особи.
3.Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян
3.1. За недотримання вимог Закону України “Про звернення громадян” голова Коломацького районного суду Харківської області несе цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
3.2.Подання громадянином звернення, що містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
4.Узагальнення, аналіз письмових і усних звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом
Голова Коломацького районного суду Харківської області здійснює постійний контроль, систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян на особистому прийомі, кожні півроку інформує про це керівництво ТУДСА України у Харківській області.
В.о.голови Коломацького районного
суду Харківської області Д.К.Лосєв